Zomaar

Wat heb ik een heerlijk weekend gehad, echt één met een gouden randje!
Vorige woensdag zag ik bij Marfien iets over een gratis workshop, even gegoogeld en me zonder veel nadenken ingeschreven.  Donderdag dan even op de kaart zitten kijken en gezien dat die workshop niet zo superver van bij Angelique vandaan was (tja, mijn aardrijkskunde van Nederland is niet zo best...), en waw, Angelique was vrij én er was nog plaats voor de workshop!  Leuk vooruitzicht dus!

Nu moet je weten dat ik niet zo'n held ben in autorijden als het er op aankomt ergens naartoe te gaan waar ik nog nooit geweest ben.  Mijn echtgenoot wist dat natuurlijk ook en vond dat het wel eens tijd was om een GPS voor mijn autootje te voorzien. 
En dankzij mijn GPS ben ik 2 keer verkeerd gereden ... ;-) ...en was ik bijna een kwartier te laat op de workshop, hoewel ik zeker ruim op tijd vertrokken was...  Tja, er stonden in de omgeving van Brugge inderdaad oranje borden met GPS met een streep door, maar ja... 
En dan hoor je tijdens het rijden voortdurend bliepjes op je gsm van berichtjes (o.a. Johan: laat iets weten als je er bent ... - ... Ben je er nu nog niet? ... - Angelique: Ik ben al binnen...)  Kom ik eindelijk in Oostburg en zijn er daar ook werken en nog een omleiding... 
Maar dan was ik er eindelijk en viel alles op zijn pootjes!

Vooreerst het kader van de workshop: in een prachtig tuincentrum, Life & Garden, zo leuk!  De Stampin Updames Caroline en Marfien hadden er ook een hoekje gemaakt met hun creaties, extra gezellig (foto's zie je hier in het verslag van Caroline).  Het leek er bijna op alsof Marfien het tuincentrum concurrentie aandeed met haar mooie succulentjescreaties!   Heel leuk!  Eentje ervan verhuist binnenkort naar ons vakantiehuisje, ben ik al zeker dat deze 'plantjes' gaan overleven zonder water geven!

De workshop dan: een workshop die in heel wat plaatsen doorging, bedoeling was om een kaartje te maken t.g.v. moederdag (of met een andere tekst voor een andere gelegenheid), en een labeltje!  Als extraatje kregen we er van het tuincentrum nog een mooi plantje bovenop!  En van de SU-dames nog een mooie broche met deze mooie bloem.
Caroline en Marfien hadden alle workshoppakketjes mooi voorbereid, met hun duidelijke stap voor stap uitleg was het makkelijk werken.  Mooie materialen toch die SU, alles past zo (makkelijk) mooi bij mekaar! 

Deze foto kreeg ik doorgemaild van Caroline, die staat ook bij haar uitgebreide workshopverslag.



Dit is mijn resultaat van de workshop (ik heb wat minder strak gewerkt en de tekstbannertjes schuin ipv recht geplakt)


Na de workshop met Angelique richting Oostburg gereden om een broodje te gaan eten.  We vonden een terrasje in de zon en uit de wind, heerlijk zitten, en wat een lekkere broodjes hadden ze!   We hebben weer honderduit zitten babbelen, wat een zalige namiddag!

's Avonds hadden we op onze parochie nog de vormselwake, de laatste stap in de voorbereidingstijd op het vormsel dat volgende zondag plaats zal vinden.  Achteraf zijn we met onze groep catechisten en partners (die ook bij veel voorbereidingen betrokken worden) een hapje gaan eten.  Ook weer zo'n gezellige contacten!

Zondag dan was het geocachedag samen met de zus van Johan.  Twee leuke reeksen uitgezocht, eentje met als thema de Belle Epoque,we hebben  schitterende villa's  uit de eeuwwisseling 1800-1900 gezien, de ene mooier bewaard en onderhouden dan de andere, maar echt de moeite om aandacht aan te geven en in de namiddag dan een GC-reeks in het park van Oostende met prachtige vijvers en veel leuke verstopplekjes.  En 's middags lekker getafeld langs de Dijk van Oostende.  Alleen jammer dat het zo bitter koud was, ik heb de helft van de dag met mijn kap op gefietst, maar dat kon de pret niet deren!  Tegen de avond hadden we in Oostende 22 km gefietst en 22 of 23 caches gevonden.  En heel wat plekjes ontdekt die we niet kenden, ondanks het feit dat ik al bijna 29 jaar in Oostende werk en er toch regelmatig wel eens rondwandel...

En hoewel ik van plan was om thuis nog wat te knutselen is dat niet meer gelukt, ik was te moe, maar wel heel blij na zo'n zalig-leuk weekend!

Fijn dat je op blogbezoek kwam,
dankjewel als je een reactie achterlaat. 
Ik lees die altijd met veel plezier!
Crealieve groetjes 
Nancy

Reacties

Je@net zei…
Wat fijn zo'n heerlijk weekend om op terug te kijken, Nancy. Leuke foto ook en wat een mooie kaarten heb je gemaakt. Toppie hoor!
Gina zei…
Wat een leuk verslagje en wat zag alles er daar mooi en leuk uit ! Bofferd ! groetjes, Gina
Eri zei…
Prachtige kaarten heb je gemaakt op de workshop! Daar kun je weer met veel plezier op terugkijken.
Groetjes, Eri
lenywim35 zei…
Wat fijn, dat je hebt genoten van de leuke workshopdag en nog lekker broodje toe hebt genoten. Dan ben je niet moe, zeggen wij, maar gaar !!!!!!! Toch lekker geweest. Je kaartjes zijn leuk en zo te zien de mooie bloem ook. tot ziens hier grts leny
Wat een superleuk verslag van je weekend! Fijn dat je zo hebt genoten en ook nog met zulke leuke creaties huiswaarts bent gegaan.
Groetjes Anita
carla zei…
Zoals je het hier allemaal beschrijft, moet je echt wel een fantastisch weekend hebben gehad.
En dat je ervan moe was, is heel normaal, denk ik dan.
Maar je hebt mooie dingen gemaakt in een gezellige sfeer samen met andere knutseldames, wat moet je nog meer hebben.
Geslaagder kon dit weekend vast niet zijn of mits enkele omleidingetjes minder misschien toch ?
Groetjes,
Carla
Margo zei…
Wat heerlijk Nancy ! Jij hebt inderdaad een zalig weekend achter de rug ! Dat geeft weer extra energie om aan de nieuwe week te beginnen ! Ik had over de workshop gelezen bij Caroline, maar moest jammer genoeg werken.
Ik ben ook helemaal geen held om met de auto zo ver te rijden ergens waar ik het niet ken, met mijn oude autootje is dat al geen goed idee en nu we sinds afgelopen een nieuwe auto hebben, daar waren we mee aan de zee, ik weet niet of je dat nog weet, ik vind die veel te groot en voel me er helemaal neit mee op mijn gemak. Dus petje af hoor ! Knap gedaan !
Marijke zei…
Heerlijk weekeinde heb je gehad zo te lezen. Leuke workshop en mooi dingen gezien. En bovenal heerlijk gegeten en lekker gekletst met iedereen. De kaartjes zijn erg mooi geworden. Leuk om nog eens aan terug te denken. Groetjes Marijke.
Hetty P. zei…
Jij hebt zeker een mooi weekend achter de rug.
Knap van je dat je zo'n eind in je eentje hebt gereden, maakt toch niet uit als je dan iets later bent.
Mooie kaarten hebben jullie mogen maken.
Groetjes van Hetty
Rimmie zei…
Zo te lezen heb je een ontzettend leuk weekend gehad.
Leuk om je verslag daarvan te mogen lezen.
Ze zien er goed uit hoor je kaartjes!

Groetjes

Rimmie
Crea Ankie zei…
Fijn dat je het toch gevonden hebt Nancy.
Super leuke Crea's heb je gemaakt.
nu lekker nagenieten.
!neke zei…
Nou Nancy , je hebt zeker kunnen genieten !!!!!
Mooie resultaten ook !!!!!
Nicolette zei…
Wat een gezellige weekend heb je gehad. Leuke foto en mooie kaarten.
Groetjes Nicolette
Margreet zei…
Wat een gezellig verhaal van je heerlijke weekend Nancy. Wat heb je veel gedaan en veel mensen ontmoet en veel en lekker gegeten. Superleuke kaartjes gemaakt en met SU spullen werken is idd best snel en handig.
xxx Margreet
Larissa zei…
Dat klinkt als een goed en gezellig weekend.
Mooie kaartjes heb je gemaakt.
Angelique zei…
Wat een leuk verslag van je heerlijke weekend. Prachtige kaart heb je voor je schoonouders gemaakt. Zal me ook nog eens aanmelden bij de fb-groep, kijken of het nu wel lukt.
lieve groetjes Angelique
Rosina zei…
Wat leuk dat je een workshop heb gevolgd bij Marfien en Carolien en dat bij het tuincentrum Life &Garden...Ook hier in West-Brabant was een een in Etten Leur bij life &Garden
alleen ik kon helaas niet zaterdag ...wel jammer
Maar je heb daar wel schitterende kaartjes en een tagje gemaakt en het zal zeker en vast heel gezellig geweest zijn...

groetjes Rosina
GerJanne zei…
Sjonge, wat een enig verslag om te lezen! Wat heb jij een top weekend gehad! Allemaal leuk dingen en dan kom je niet aan het freubelen toe. Maar ja dat had je al gedaan op de workshop! Mooie actie foto! EN leuke kaartjes heb je gemaakt! Ja, dis spullen van SU zijn geweldig! En die vetplantjes van Marfien overleven zeker!
Groetjes en goede werkweek!
GerJanne

p.s. volgens Peter is iemand die verdwaalt met een GPS eigenwijzer dan eigenwijs ( hahaha, hoe komt hij erbij????)
Dora zei…
Wat leuk dat je een workshop hebt gevolgd en niet alleen heen gegaan bent. Gezellig. Mooie creaties gemaakt.
Sylvia zei…
Hele mooie creaties,Nancy.Mooie bloem.Leuke foto het ziet er allemaal erg gezellig uit.Fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad.

Groetjes,Sylvia.
Diana zei…
Goedemorgen Nancy,

Ze zijn prachtig geworden en uiteindelijk ben je er toch geraakt. Cachen heb ik ook een aantal jaar gedaan, erg leuk!

X
Diana
Diana's Creations
karin zei…
Prachtige kaartjes Nancy. Tja, en Life & Garden in Oostburg zit ook ergens in een verstopt hoekje wat moeilijk te vinden is. Ik kan me voorstellen dat je veel kilometertjes bent omgereden.
groetjes,
Karin
Sarah zei…
Leuk! Jij zondag naar Brugge, ik maandag.
Mooi resultaat!
Monique zei…
Wat een leuk verhaal om te lezen. Ik had de foto's al gezien bij Angelique. Jouw kaartjes zijn ook heel erg leuk geworden. Ik rij tegenwoordig op Google Maps. Die is altijd up to date. Maar omleidingen doe je niet zoveel aan.
Veel plezier dit weekend!
Liefs Monique

Populaire posts van deze blog

Rouw- en sterktekaartjes...

Elke donderdag een kerstkaartje... # 2023/17 Challenge Monochroom

Kadoosjes met Pronty Stencils